• USP block
  • USP block
  • USP block
  • USP block
USP block
USP block
USP block
USP block

Vilkår og betingelser

Generelt
Disse betingelsene er gjeldende dersom norsk eller annen gjeldende lovgivning ikke foreskriver vilkår som er i konflikt med disse. For private forbrukere gjelder forbrukerloven samt distanseavtaleloven som også inkluderer beskyttelse for selger. Mer informasjon finnes på forbrukerradet.no

Personvernregler - Generelle Datalagrings Direktivet (GDPR)
Vi ønsker at du skal føle deg trygg når du bruker nettstedet vårt, og vi er forpliktet til å beskytte all informasjonen vi samler inn. Alle våre internettaktiviteter er i samsvar med Generelle Datalagrings Direktivet (GDPR) (EU) 2016/679. GDPR er en forskrift i EUs lov om databeskyttelse og personvern for alle enkeltpersoner innen EU.

Hva er personlig data?
Personlige data er informasjon som direkte eller indirekte kan identifisere deg, f.eks. navn, telefonnummer, adresse, epostadresse, IP-adresse etc.

Hvilke data samler vi inn?
- Når du bestiller:
Ditt fulle navn
Din adresse
Ditt telefonnummer
Din epostadresse
IP-adresse hvor du bestiller fra

- Når du registrerer deg for vårt nyhetsbrev:
Ditt fulle navn
Din epostadresse

- Når du besøker nettstedet vårt:
IP-adresse hvor du logger deg på fra

- Når du sender epost til oss:
Epostadresse og hvilken informasjon du selv bestemmer deg for å videre sende til oss via epost.

Hvordan samler vi inn dataene dine?
- Når du bestiller:
Dataene samles inn når du fyller ut bestillingsskjemaet og legger inn en bestilling hos oss.

- Når du registrerer deg for vårt nyhetsbrev:
Dataene samles inn når du registrerer deg aktivt for vårt nyhetsbrev på vår nettside.

- Når du besøker nettstedet vårt:
Ved bruken av Cookies/Informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapslene under overskriften Cookies.

- Når du sender epost til oss:
Din epost blir lagret i vår Kundestøtte Programvare og Billettsystem.

Hvorfor samler vi inn dataene?
- Når du bestiller:
For å kunne behandle og levere bestillingen din trygt til adressen du ga oss under bestillingen. Også for å kunne kommunisere med deg via epost hvis det er noen problemer med bestillingen din, f.eks. hvis bestillingen er forsinket. Bestillingsdata brukes også som referanse i tilfelle garantisaker.

- Når du registrerer deg for vårt nyhetsbrev:
For å kunne sende deg nyhetsbrev med produktnyheter og kampanjer.

- Når du besøker nettstedet vårt:
For å kunne samle inn analytisk informasjon som hjelper oss med å forbedre nettstedet vårt generelt, og på denne måten, også forbedre opplevelsen på nettstedet.

- Når du sender epost til oss:
For å kunne gi deg støtte og svare på dine forespørsler. Å samle inn og lære gjennom tilbakemeldingene dine og på denne måten forbedre våre produkter, kundestøtte og nettside.

Hvor lenge har vi dataene lagret?
- Bestillingsdata
Vi lagrer bestillingsdata informasjonen i syv år. Dette er med det formål for å gi deg bedre service. Mange av våre kunder kommer tilbake år etter at de har handlet hos oss, og ber om å bestille ekstra håndtak, de samme som de allerede har mottatt tidligere. Ved å beholde bestillingshistorikken kan vi enkelt identifisere hvilke håndtak kunden har kjøpt tidligere.

- Abonnement på nyhetsbrev
Vi lagrer dataene til du aktivt ber oss om å slette epostadressen din og navnet ditt fra nyhetsbrevlisten. Det å si opp abonnementet vil ikke slette epostadressen din. Vi beholder epostadressen din for å være sikker på at du ikke mottar nyhetsbrev fra oss.

- Besøk på nettsiden
Vi beholder dataene om trafikken på nettstedet vår i fem år.

- Når du sender epost til oss
Vi beholder epostene mellom deg og oss i syv år. Dette er for å sikre at vi kan tilby så god kundestøtte som mulig.

Hvem deler vi de personlige opplysningene med?
Vi selger aldri eller lar noen andre bruke dine personlige data for noe markedsføringsformål. Vi deler dataene dine med noen av våre tredjepartsleverandører og leverandører etter behov så de kan utføre deres funksjoner. De har ikke lov til å dele eller bruke dataene til andre formål. De er også pålagt å følge de samme datasikkerhetspraksisene som vi overholder. Nedenfor er en liste over hvem vi deler informasjonen med og grunnen til at vi deler informasjonen:


Satisfly – Satisfly er vår IT-partner, og en del av vår nettbutikk er lagret på deres servere.

DHL – Vi bruker DHL for å levere bestillingene. De mottar dine personlige data for å kunne levere bestillingen din trygt til din valgte adresse.

Hetzner – De fleste av våre online plattformer er lagret i Hetzners datasentre.

Mailchimp – Vi bruker Mailchimp for å sende ut vårt nyhetsbrev. Ditt navn og din epostadresse er lagret hos Mailchimp hvis du har valgt å motta vårt nyhetsbrev.

Freshdesk – Freshdesk er en kundestøtte programvare som vi bruker til å håndtere vår kundestøtte. Din epost og alle data du har oppgitt i den eposten, er lagret hos Freshdesk.

Google – Google lagrer trafikkdata til nettstedet vårt. Dette er å samle inn analytisk informasjon som vil hjelpe oss med å forbedre nettstedet vårt generelt, og på denne måten forbedre din opplevelse på nettstedet.


Vennligst send oss en epost på info@allebeslag.no hvis du vil at dataene dine skal slettes.

Hvordan rapporterer du et brudd?
Du har rett til å rapportere brudd. Brudd skal rapporteres til den lokale Databeskyttelsesmyndigheten (DPA)

Cookies/Informasjonskapsler
Cookies/Informasjonskapsler er små tekstfiler som blir plassert på datamaskinen eller mobilenheten når du besøker nesten alle nettsteder. Cookies gjenkjenner ikke deg personlig og er ikke skadelig for datamaskinen eller mobilenheten. De brukes av nettsteder du besøker for å forbedre opplevelsen din på nettstedet og for å gi oss analytisk informasjon som vil hjelpe oss med å forbedre nettstedet vårt generelt.

Eksterne linker
Hvis noen deler av dette nettstedet linker deg til andre nettsteder, har disse nettstedene nødvendigvis ikke den samme personvernerklæringen. Vi anbefaler at du undersøker personvernerklæringene som er lagt ut på disse andre nettstedene, for å forstå deres prosedyrer for innsamling, bruk og deling av personlig informasjon.

Bestill
Ved bestilling inngås en kontrakt mellom kunden og Allebeslag, og en bekreftelse vil bli sendt til e-postadressen som er angitt i bestillingen. Kunden er selv ansvarlig for at all kundedata er korrekt gjennomført.

Dersom det skulle forekomme feil i pris, levering eller dersom andre forhold skulle oppstå, har Allebeslag rett i å korrigere dette i ettertid. I slike situasjoner tar Allebeslag kontakt med kunden som vil få mulighet til å endre eller kansellere bestillingen. Allebeslag reserverer seg mot trykkfeil, feil i informasjonen samt feil i spesifikasjoner på samtlige produkter i serien. Alle bildene er er å anse som illustrasjoner og garanterer ikke riktig gjengivelse av utseende og egenskaper på produktet.

Du kan kun handle i eget navn, og må være 18 år eller innhente foreldrenes samtykke før kjøp. Allebeslag har rett til å nekte en ordre. Bestillinger som gjøres i en annen persons navn uten deres samtykke, eller på annen måte som medfører at Allebeslag lider økonomisk skade, vil politianmeldes og eventuelle kostnader belastes.

Kundeinformasjon
Kunden er ved bestilling forpliktet til å oppgi korrekte opplysninger om navn, leveringsadresse, e-postadresse og mobilnummer for SMS-varsling. I tilfeller der feilaktige opplysninger fører til ekstra kostnader for Allebeslag, vil kunden bli belastet disse kostnadene. Vi selger eller formidler aldri kundeinformasjon til tredjepart.

Ordre som ikke hentes
For forsendelser som ikke hentes og sendes i retur til Allebeslag eller våre grossister belastes kunden med 30 prosent av ordreverdien i returgebyr samt fraktkostnader.

Betaling
Betaling skjer via Paypal. Allebeslag har eierskapet på varene inntil full betaling er gjort.

Levering
Produkter på lager leveres normalt innen 2-5 virkedager. Levering skjer enten direkte til din postkasse eller til ditt nærmeste postkontor. Ved levering til postkontor, får du en SMS-varsling til mobilnummeret du oppga ved bestilling.

Vi reserverer oss mot utsolgte varer som vi normalt har på lager. Kunden vil alltid bli informert om leveringsstatus etter at ordren er lagt inn. Derfor er det svært viktig at en gyldig e-postadresse benyttes ved bestilling.

Fraktkostnader
Vi anvender alltid gratis frakt for bestillinger og krever ingen avgift for forsendelsen til leveringsadressen du har angitt. Ved retur av varer belastes imidlertid kunden for den faktiske portokostnaden. Ved returer er kunden også ansvarlig for fraktkostnadene til Allebeslag.

Garanti
Alle våre produkter er dekket av garantien i henhold til materialet og eventuelle feil som oppstod under produksjonsprosessen. Feil som oppstår som følge av kundens egen påvirkning, dekkes ikke av garantien.

Returpolicy
Les mer om vår returpolicy her

Reklamasjon
Kontakt oss umiddelbart hvis et produkt er defekt.

Retur av defekt produkt er alltid på vår bekostning, men vennligst ta kontakt med oss før returnering via e-post info@allebeslag.no.

Oppgi grunnlaget for klagen og angi hvilket produkt og antall varer som berøres, samt ordre- eller fakturanummer.

Saken behandles innen 24 timer. Allebeslag betaler for returen dersom varen er defekt eller har blitt levert feil til kunden.

Retur kan ikke være belagt med avgifter (som oppkrav). En defekt vare erstattes i første omgang med en ny feilfri vare.

Vær oppmerksom på at du som kunde er ansvarlig for å kontrollere produktene ved levering, sikre at leveransen stemmer mot bestillingen, og rapportere eventuelle transportskader umiddelbart til vår kundeservice på info@allebeslag.no

Reservation
Vi reserverer oss mot eventuelle trykkfeil i markedsføringen og mot utgående varer.
Vi garanterer ikke at varene leveres innen angitt tid, da uforutsette ting kan oppstå.
Vi gir ingen kompensasjon for ulempene som kan oppstå ved forsinkelse.

Tvister
Ved eventuelle tvister benytter Allebeslag seg av Brukerklagenemdas anbefalinger.

Force Majeure
Hendelser som krig, naturkatastrofer, streik, offentlige beslutninger, uteblivende leveranser fra underleverandører, kostbare omstendigheter samt lignende hendelser utenfor vår kontroll som ikke ved rimelighet kunne forutsees, skal henføres til force majeure, som innebærer at Allebeslag fritas fra sine forpliktelser om å oppfylle de kontraktsfestede avtaler.